Lot

52

LENZE EVS9324-EP SERVO CONTROLLER

In AUTOMATION, SIEMENS ,LENZE,SEW,ABB

This auction is live! You need to be registered and approved to bid at this auction.
You have been outbid. For the best chance of winning, increase your maximum bid.
Your bid or registration is pending approval with the auctioneer. Please check your email account for more details.
Unfortunately, your registration has been declined by the auctioneer. You can contact the auctioneer on 819-477-9577 for more information.
You are the current highest bidder! To be sure to win, come back on as the lot closes or increase your max bid.
Leave a bid now! Your registration has been successful.
Sorry, bidding has ended on this item. We have thousands of new lots everyday, start a new search.
Bidding on this auction has not started. Please register now so you are approved to bid when auction starts.
1/3
Bidding has ended
375 CAD
Drummondville, Quebec
14.975%
18.00%

LENZE EVS9324-EP SERVO CONTROLLER

IN 400/480V 7.0A

OUT 0-480V 7.0A

 

LENZE EVS9324-EP SERVO CONTROLLER

IN 400/480V 7.0A

OUT 0-480V 7.0A

 

AUTOMATION, SIEMENS ,LENZE,SEW,ABB

Ends from
Venue Address
680 Rocheleau
Drummondville
Quebec
J2C 6Y5
Canada

We are making things easier for you, auction specific shipping information coming soon. For now, please visit the Important Information / Terms & Conditions tab [next tab to the right] for auction specific removal dates, preferred vendors and more.

For general shipping information from the auctioneer please see below:

For Surplus Industriel delivery information please telephone 819-477-9577.

Important Information

 

Procéder au ramassage des équipements avant le 1er Mai 2020.

Veuillez procéder au paiement 48 heures suivant la fin de l'encan.

Les cartes de crédit sont accepter uniquement pour les montants inférieurs à 500 $. Pour les montant supérieur à 500$ les payments seront effectués par transfert banquaire ou virement Interac

 

Pick up equipment before May 1st, 2020.

Please pay 48 hours after the auction ends.

Credit cards are only accepted for amounts under $ 500. For amounts greater than $ 500 the payments will be made by bank wire transfer or Interac transfer.

 

BidSpotter Customer Service Support Department

 Have a question pertaining to the bidding process? 

Visit our Frequently Asked Questions! 

You can also start a live chat with a Bidspotter Support Representative by selecting Live Chat at the top of Bidspotter.com. More information on our chat system can be found by clicking here.

 

 Customer Support Hours:

  • Monday – Thursday, 8:00 AM EST – 10:00 PM EST
  • Friday, 8:00 AM EST – 6:30 PM EST

 

Email: support@bidspotter.com

Office: (253) 858-6777      Toll Free: (866) 597-2437

Frequently Asked Questions

 

Terms and Conditions

MODALITES ET CONDITIONS

CETTE ENCHÈRE EN LIGNE SERA EFFECTUÉE EN FONDS CANADIEN. L’APPROBATION PRÉALABLE PAR SURPLUSINDUSTRIEL  EST REQUISE AU MOMENT DE L'INSCRIPTION EN LIGNE AINSI QUE LES INFORMATIONS D'IDENTIFICATION APPROPRIÉES (PAR EX.: PERMIS DE CONDUIRE).UN DÉPÔT DE 400$ SERA EXIGÉ À L'ENREGISTREMENT POUR LES MONTANTS DE MOINS DE 5,000 $. UN DÉPÔT DE 25 % SERA EXIGÉ À L'ENREGISTREMENT POUR LES MONTANTS DE 5,000 $ ET PLUS. LA BALANCE DU PAIEMENT NE DEVRA PAS EXCÉDER 48 HEURES À PARTIR DE LA DATE DE LA VENTE. TOUT ACHAT DE MARCHANDISE PAR LE CLIENT DEVRA ÊTRE "PAYÉ AU COMPLET" AVANT L’ENLÈVEMENT. NOUS ACCEPTONS LES MODALITÉS DE PAIEMENT SUIVANTES:ARGENT COMPTANT, FONDS CERTIFIÉS, VIREMENTS TÉLÉGRAPHIQUES BANCAIRES, TRAITES BANCAIRES ET/OU LES CARTES DE CRÉDIT OU DE DÉBIT ÉNUMÉRÉES CI-APRÈS :FONDS CANADIENS,VISA,VISA DEBIT,MASTERCARD,MASTERCARD DEBIT
DES FRAIS DE TRANSACTION DE 2 % SERONT FACTURÉS À L’ACHETEUR POUR LES PAIEMENTS EFFECTUÉS PAR CARTE DE CRÉDIT. AUCUN FRAIS NE SERA REQUIS POUR TOUTES LES AUTRES MÉTHODES DE PAIEMENT. TOUTES CES MODALITÉS DE PAIEMENT SERONT ASSUJETTIES PAR SURPLUSINDUSTRIEL  ET CONVENUES AVEC LE "SOUMISSIONNAIRE/ACHETEUR" AU MOMENT DE L'ACHAT.UNE PRIME DE L'ACHETEUR DE 18 % SERA APPLIQUÉE LORS DE CETTE ENCHÈRE EN LIGNE.

1. ENCANTEUR CI-APRÈS DÉSIGNÉ "SURPLUSINDUSTRIEL" ET LE(S) SOUMISSIONNAIRE(S) / CLIENT(S) CI-APRÈS DÉSIGNÉ(S) "ACHETEUR" CONCLURONT UNE ENTENTE IRRÉVOCABLE DE VENTE/ACHAT CONCERNANT CETTE VENTE AUX ENCHÈRES EN LIGNE.

 

2. DANS L’ÉVENTUALITÉ D'UN DIFFÉREND ENTRE L'ENCANTEUR ET L’ACHETEUR, LE RÉSULTAT DE CELUI-CI SERA EN FAVEUR DE L'ENCANTEUR.

. L'ENCANTEUR SE RÉSERVE LE DROIT D’ACCEPTER OU DE REFUSER, À SA DISCRÉTION, L’INSCRIPTION D’UN ACHETEUR.

4. L'ENCANTEUR SE RÉSERVE LE DROIT DE MODIFIER ET/OU D’AMENDER TOUTES ET/OU LES MODALITÉS ET CONDITIONS ÉNUMÉRÉES DANS CE DOCUMENT. TOUS LES ACHETEURS SERONT LIÉS À TOUTES LESCLAUSES MENTIONNÉES DANS LE CONTEXTE DES MODALITÉS ET CONDITIONS.

5. L’ACHETEUR ACHÈTE LA MARCHANDISE ET L’ACCEPTE "EN L’ÉTAT ET À L’ENDROIT OÙ ELLE SE TROUVE", ET L'ENCANTEURNE FAIT AUCUNE DÉCLARATION ET NE DONNE AUCUNE GARANTIE, EXPLICITE OU IMPLICITE, QUANT À L’ÉTAT DE LA MARCHANDISE, SA COMMERCIALITÉ, SA QUALITÉ, OU SA CONVENANCE À QUELQUE FIN QUE CE SOIT. AUCUNE AFFIRMATION D’UN FAIT, NI AUCUNE PROMESSE PAR L'ENCANTEUR À L’ACHETEUR RELATIVEMENT À LA MARCHANDISE N’EST RÉPUTÉE FAIRE PARTIE DES PRÉSENTES MODALITÉS ET CONDITIONS, ET NE SERA PAS RÉPUTÉE DE CRÉER AUCUNE GARANTIE EXPRESSE ÀL’EFFET QUE LA MARCHANDISE SERA CONFORME À CETTE AFFIRMATION OU À CETTE PROMESSE. AUCUNE DESCRIPTION DE LA MARCHANDISE, NI AUCUNE PRÉSENTATION D’UN ÉCHANTILLON OU D’UN MODÈLE NE SERA RÉPUTÉE FAIRE PARTIE DU PRÉSENT MARCHÉ, NI NE SERA RÉPUTÉE CRÉER UNE GARANTIE EXPRESSE À L’EFFET QUE LA MARCHANDISE SERA CONFORME À CETTE DESCRIPTION OU ENCORE À CET ÉCHANTILLON OU CE MODÈLE. TOUTE LA MARCHANDISE EST SUJETTE À LEUR VENTE PRÉALABLE ET TOUTES LES VENTES SONT FINALES. LES ACHETEURS SONT INVITÉS À INSPECTER TOUTE LA MARCHANDISE AVANT LA VENTE.6. L’ACHETEUR S’ENGAGE À ENLEVER DE LA MARCHANDISE, DÈS SA RÉCEPTION, TOUS LES LABELS, LES ÉTIQUETTES DE PRIX OU AUTRES MARQUES D’IDENTIFICATION SIMILAIRES QUI, DE QUELQUE MANIÈRE QUE CE SOIT, IDENTIFIENT SURPLUSINDUSTRIEL OU SES AFFILIÉS, OU ENCORE Y FONT RÉFÉRENCE; TOUTEFOIS, L’ACHETEUR NE DOIT PAS ENLEVER LES MARQUES, VISIBLES OU INVISIBLES, APPLIQUÉES OU FIXÉES À LA MARCHANDISE ET,
(i) QUI INDIQUENT LA SORTE DE MARCHANDISE DONT IL S’AGIT OU SON ÉTAT, PAR EX. :
"MARCHANDISE DE RÉCUPÉRATION" OU "MARCHANDISE ENDOMMAGÉE" (ET/OU DES
ABRÉVIATIONS OU SYMBOLES À CET EFFET), OU (ii) QUI CONTIENNENT DE L’INFORMATION RELATIVE À LA SÉCURITÉ, À L’ENTRETIEN, À L’UTILISATION OU AU CONTENU DU PRODUIT OU ENCORE UNE MISE EN GARDE.L’ACHETEUR NE DOIT EN AUCUN CAS REVENDRE DE LA MARCHANDISE PORTANT DES MARQUES IDENTIFIANT SURPLUSINDUSTRIEL. L’ACHETEUR S’ENGAGE À NE PAS DIVULGUER, DIRECTEMENT OU INDIRECTEMENT ÀPERSONNE, Y COMPRIS, SANS RESTRICTION, À SES PROPRES CLIENTS, ET L’ACHETEUR S’ENGAGE ÀGARDER STRICTEMENT CONFIDENTIELLE, L’IDENTITÉ DE SURPLUSINDUSTRIEL, LES MODALITÉS ET CONDITIONS DE LAPRÉSENTE TRANSACTION, AINSI QUE LA PROVENANCE DE LA MARCHANDISE.7. DANS TOUTE LA MESURE PERMISE PAR LES LOIS APPLICABLES, L’ACHETEUR S’ENGAGE, PAR LES PRÉSENTES, À TENIR INDEMNE ET À COUVERT SURPLUSINDUSTRIEL, SES AFFILIÉS AINSI QUE LEURS ADMINISTRATEURS, DIRIGEANTS ET EMPLOYÉS RESPECTIFS (COLLECTIVEMENT, LES "PERSONNES INDEMNISÉES") DE LATOTALITÉ DES DEMANDES, DOMMAGES-INTÉRÊTS, RESPONSABILITÉS, PERTES OU CAUSES D’ACTION (INCLUANT LES HONORAIRES ET FRAIS RAISONNABLES) RÉSULTANT DU DÉCÈS OU DE DOMMAGES CORPORELS ET/OU DE DOMMAGES MATÉRIELS SUBIS PAR L’ACHETEUR, SES EMPLOYÉS,

6.MANDATAIRES, INVITÉS, VENDEURS, CLIENTS, REPRÉSENTANTS LÉGAUX, HÉRITIERS, SUCCESSEURS ET AYANTS DROIT, ET DÉCOULANT (EN TOTALITÉ OU EN PARTIE, DIRECTEMENT OU INDIRECTEMENT), (i) DE L’ACCEPTATION, DE LA LIVRAISON, DE LA VENTE EN VERTU DES PRÉSENTES, DE LA REVENTE, DE L’UTILISATION OU DU RETOUR DE LA MARCHANDISE OU (ii) DU MANQUEMENT DE L’ACHETEUR AUX MODALITÉS ET CONDITIONS DU PRÉSENT DOCUMENT (COLLECTIVEMENT, LES "RESPONSABILITÉS"), MÊME SI CES RESPONSABILITÉS DÉCOULENT DE LA NÉGLIGENCE (COÏNCIDENTE, ACTIVE OU PASSIVE) DE L’UNE OU L’AUTRE DES PERSONNES INDEMNISÉES OU QU’ELLES LUI SONT ATTRIBUÉES.
L’ACHETEUR RENONCE INCONDITIONNELLEMENT ET IRRÉVOCABLEMENT PAR LES PRÉSENTES À OPPOSER À TOUTE PERSONNE INDEMNISÉE TOUTE DEMANDE OU CAUSE D’ACTION, PEU IMPORTE LA NATURE, À L’ÉGARD DES DOMMAGES OU PERTES POUVANT DÉCOULER DE L’ACCEPTATION, DE LA LIVRAISON, DE LA VENTE EN VERTU DES PRÉSENTES, DE LA REVENTE, DE L’UTILISATION OU DU RETOUR DE LA MARCHANDISE MÊME SI CES DOMMAGES OU PERTES DÉCOULENT DE LA NÉGLIGENCE (COÏNCIDENTE, ACTIVE OU PASSIVE) DE L’UNE OU L’AUTRE DES PERSONNES INDEMNISÉES OU QU’ILS LUI SONT ATTRIBUABLES. L’EXPRESSION "DEMANDES" UTILISÉE DANS LES PRÉSENTES, INCLUT, SANS RESTRICTION, LES DEMANDES EN RESPONSABILITÉ STRICTE, LES DEMANDES EN RESPONSABILITÉ DE PRODUIT ET LES DEMANDES RELATIVES À LA SÉCURITÉ, LA SANTÉ OU L’ENVIRONNEMENT.

7. L'ENCANTEUR SE RÉSERVE LE DROIT DE DÉTERMINER LE MONTANT DES SOUMISSIONS MINIMALES TEL QUE JUGÉ APPROPRIÉ PAR L'ENCANTEUR.

8. L’ACHETEUR S’ENGAGE À PAYER TOUTES LES TAXES IMPOSÉES OU PAYABLES À L’ÉGARD DE LA VENTE DE LA MARCHANDISE EN VERTU DU PRÉSENT DOCUMENT (À UNE EXCLUSION DE L’IMPÔT SUR LE REVENU, LE CAS ÉCHÉANT) INCLUANT, SANS RESTRICTION, LES TAXES DE VENTE ET D’ACCISE, LES DROITS DE DOUANE ET AUTRES TAXES SIMILAIRES. L’ACHETEUR S’ENGAGE EN OUTRE À TENIR L'ENCANTEUR INDEMNE ET À COUVERT DE TOUS LES COÛTS, DEMANDES, FRAIS, CHARGES OU PERTES DÉCOULANTDU MANQUEMENT DE L’ACHETEUR À SON ENGAGEMENT ÉNONCÉ DANS LA PHRASE PRÉCÉDENTE.

 

9. TOUT ACHAT DE MARCHANDISE PAR LE CLIENT DEVRA ÊTRE "PAYÉ AU COMPLET" AVANT L’ENLÈVEMENT. DANS L’ÉVENTUALITÉ OÙ L’ACHETEUR NE RESPECTE PAS LES MODALITÉS ET CONDITIONS ÉNUMÉRÉES DANS CE PRÉSENT DOCUMENT ET N’A PAS PAYÉ AU COMPLET ET ENLEVER LA MARCHANDISE DURANT UNE PÉRIODE PRÉDÉTERMINÉE TEL QUE CONCLU ENTRE L’ACHETEUR ET L'ENCANTEUR AU MOMENT DE LA VENTE, ALORS L'ENCANTEUR EXERCERA LE DROIT DE CONSIDÉRER CE MANQUEMENT COMME UN NON-RESPECT DES OBLIGATIONS / DE L'ACCEPTATION DE L’ENTENTE CONVENUE ENTRE L'ENCANTEUR ET L’ACHETEUR TEL QUE L'ENCANTEUR SE RÉSERVE LE DROIT D'ANNULER LA VENTE ET DE GARDER LE(S) DÉPÔT(S) ET LE(S) PAIEMENT(S) DE L'ACHETEUR, ET IL SERA TENU LIÉ ET RESPONSABLE DE TOUS ET/OU LES AUTRES FRAIS ENCOURUS PAR L'ENCANTEUR EN VERTU DE LA VENTE À L'ACHETEUR.

 

10. TOUS ET/OU CHAQUE ENLÈVEMENT(S) DE MARCHANDISE ACHETÉE PAR L'ACHETEUR EN CE QUI CONCERNE LES SERVICES DE MANIPULATION OU DE MÉCANICIENS MONTEURS SERA SUJET À LA DISCRÉTION DE L’ACCEPTATION OU DU REFUS DE L'ENCANTEUR DÛ À CERTAINS CRITÈRES RELIÉS AUX ASSURANCES ET À TOUTES LES ACTIONS CONCERNANT L'ENLÈVEMENT.VEUILLEZ COMMUNIQUER AVEC UN REPRÉSENTANT DE L'ENCANTEUR LORS DES ACHATS POUR FAIRE DES ARRANGEMENTS RELATIFS À LA LOGISTIQUE. 


11. L’ACHETEUR EST UN CLIENT RÉPUTÉ ET SERA LIÉ AUX MODALITÉS ET CONDITIONS ÉNUMÉRÉES DANS CE PRÉSENT DOCUMENT.L’ACHETEUR S’ENGAGE ET ACCEPTE EN PLEINE COMPRÉHENSION TOUTES LES MODALITÉS ET CONDITIONS DÉCRITES DANS LES CLAUSES PRÉCITÉES DU PRÉSENT DOCUMENT

 

 

TERMS AND CONDITIONS

   

THIS ON-LINE AUCTION SHALL BE CONDUCTED IN CAD FUNDS. PRE-APPROVAL BY SURPLUSINDUSTRIEL AUCTIONEER IS REQUIRED AT ON-LINE REGISTRATION TIME ALONG WITH VALID IDENTIFICATION INFORMATION (IE: DRIVER’S LICENSE).DEPOSIT OF 400$ SHALL BE REQUIRED AT TIME OF THE REGISTRATION ON AMOUNTS OF LESS THAN $5,000. DEPOSIT OF 25% SHALL BE REQUIRED AT TIME OF THE REGISTRATION ON AMOUNTS OF $5,000 AND MORE. BALANCE OF PAYMENT NOT TO EXCEED 48 HOURS FROM DATE OF SALE. ALL PURCHASES OF THE MERCHANDISE BY THE BUYER SHALL BE "PAID IN FULL" PRIOR TO REMOVAL.WE ACCEPT THE FOLLOWING TERMS OF PAYMENTS:CASH, CERTIFIED FUNDS, BANK WIRE TRANSFERS, BANK DRAFTS AND/OR THE FOLLOWING CREDIT AND DEBIT CARDS:CDN FUNDS,VISA ,VISA DEBIT,MASTERCARD,MASTERCARD DEBIT

IF CREDIT CARDS ARE USED, A TRANSACTION FEE OF 2% WILL BE CHARGED TO THE BUYER. NO FEES ARE ASSOCIATED WITH ALL OTHER PAYMENT METHODS.ALL SUCH TERMS OF PAYMENT SHALL BE GOVERNED BY  THE AUCTIONEER AND AGREED TO BY THE "BIDDER/BUYER" AT TIME OF PURCHASE.A BUYER’S PREMIUM OF 18% WILL BE APPLIED ON THIS AUCTION.

1. THE AUCTIONEER HEREINAFTER REFERRED TO AS "SURPLUSINDUSTRIEL" AND BIDDER(S) / PURCHASER(S) HEREINAFTER REFERRED TO AS "BUYER" SHALL ENTER INTO A SALE/PURCHASE IRREVOCABLE AGREEMENT WITH RESPECT TO THIS ONLINE AUCTION.
2. IN THE EVENT OF A DISPUTE BETWEEN AUCTIONEER  & BUYER, THE OUTCOME OF SAME SHALL BE IN FAVOR OF AUCTIONEER.
3. AUCTIONEER SHALL RESERVE THE RIGHT TO ACCEPT OR REJECT, AT  AUCTIONEER'S  DISCRETION, BUYER’S REGISTRATION.
4. AUCTIONEER SHALL RESERVE THE RIGHT TO MODIFY AND/OR AMEND ANY AND/OR ALL THE TERMS AND CONDITIONS MENTIONED HEREIN. ALL BUYERS SHALL BE BOUND TO ALL THE TERMS AND CONDITIONS SET FORTH IN THIS CONTEXT. 

5. BUYER IS PURCHASING AND ACCEPTS THE MERCHANDISE ON AN "AS IS, WHERE IS" BASIS AND AUCTIONEER MAKES NO REPRESENTATIONS OR WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED, WITH RESPECT TO THE CONDITION, MERCHANTABILITY, QUALITY, SUITABILITY, OR FITNESS FOR ANY PARTICULAR PURPOSE OF THE MERCHANDISE. ANY AFFIRMATION OF FACT OR PROMISE BY AUCTIONEERS TO BUYER RELATING TO THE MERCHANDISE SHALL NOT BE REGARDED AS PART OF THE BARGAIN EVIDENCE BY THE TERMS AND CONDITIONS AND SHALL NOT BE DEEMED TO CREATE ANY EXPRESS WARRANTY THAT THE MERCHANDISE WILL CONFORM TO SUCH AFFIRMATION OR PROMISE. NO DESCRIPTION OF THE MERCHANDISE OR EXHIBITION OF ANY SAMPLE OR MODEL SHALL BE REGARDED AS PART OF THE BARGAIN, NOR SHALL IT BE DEEMED TO CREATE ANY EXPRESS WARRANTY THAT THE MERCHANDISE WILL CONFORM TO SUCH DESCRIPTION OR TO SUCH SAMPLE OR MODEL. ALL MERCHANDISE IS SUBJECT TO PRIOR SALE AND ALL SALES ARE FINAL. BUYERS ARE WELCOME TO INSPECT ALL MERCHANDISE PRIOR TO SALE.

  

6. BUYER AGREES, IMMEDIATELY UPON RECEIPT OF THE MERCHANDISE, TO REMOVE ALL LABELS, PRICE TAGS AND OTHER SIMILAR IDENTIFYING MARKS WHICH IN ANY WAY IDENTIFY OR REFER TO AUCTIONEERS OR ITS AFFILIATED ENTITIES; PROVIDED, HOWEVER, BUYER SHALL NOT REMOVE MARKS WHICH HAVE BEEN APPLIED OR AFFIXED TO THE MERCHANDISE, WHETHER VISIBLE OR NOT,(I) RELATED TO THE TYPE OR CONDITION OF THE MERCHANDISE, I.E.: "SALVAGE MERCHANDISE" OR "DAMAGED MERCHANDISE" (AND/OR ABBREVIATIONS OR SYMBOLS RELATED THERETO), OR (II) CONTAINING PRODUCT SAFETY, CARE, USE, CONTENT OR WARNING INFORMATION.IN NO EVENT SHALL BUYER RESELL THE MERCHANDISE WITH ANY MARKS IDENTIFYING AUCTIONEERS ON SUCH MERCHANDISE. BUYER AGREES NOT TO DISCLOSE, DIRECTLY OR INDIRECTLY, TO ANY THIRD PARTY, INCLUDING WITHOUT LIMITATION, BUYER’S CUSTOMERS, AND TO KEEP IN STRICTEST CONFIDENCE, AUCTIONEER IDENTITY, THE TERMS AND CONDITIONS OF THIS TRANSACTION, AND THE SOURCE OF THE MERCHANDISE.

  

7. TO THE FULLEST EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, BUYER HEREBY AGREES TO INDEMNIFY AND DOES HOLD HARMLESS AUCTIONEERS, ITS AFFILIATED ENTITIES, AND THEIR RESPECTIVE DIRECTORS, OFFICERS AND EMPLOYEES (COLLECTIVELY, "INDEMNITEES") FROM AND AGAINST ALL CLAIMS, DAMAGES, LIABILITIES, LOSSES, OR CAUSES OF ACTION (INCLUDING REASONABLE EXPENSES AND FEES) FOR DEATH OF OR INJURY TO, AND/OR DAMAGE TO PROPERTY OF BUYER , ITS EMPLOYEES, AGENTS, INVITEES, VENDEES, CUSTOMERS, LEGAL REPRESENTATIVES, HEIRS, SUCCESSORS AND ASSIGNS, ARISING OUT OF OR CAUSED BY (IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY)

 

(I) THE ACCEPTANCE, DELIVERY, SALE HEREUNDER, RESALE, USE OR RETURN OF THE MERCHANDISE OR 
(II) BUYER’S BREACH OF THIS TERMS AND CONDITIONS (COLLECTIVELY, "LIABILITIES"), EVEN IF SUCH LIABILITIES ARISE FROM OR ARE ATTRIBUTED TO THE NEGLIGENCE (WHETHER CONCURRENT, ACTIVE OR PASSIVE) OF ANY INDEMNITEE.

 

8.BUYER FURTHER HEREBY UNCONDITIONALLY AND IRREVOCABLY WAIVES AND RELEASES THE INDEMNITEES FROM ANY AND ALL CLAIMS OR CAUSES OF ACTION WHATSOEVER THAT BUYER MAY POSSESS FOR ANY DAMAGES OR LOSSES WHICH MAY ARISE FROM THE ACCEPTANCE, DELIVERY, SALE HEREUNDER, RESALE, USE, OR RETURN OF THE MERCHANDISE EVEN IF SUCH DAMAGE OR LOSS ARISES FROM OR IS ATTRIBUTABLE TO THE NEGLIGENCE (WHETHER CONCURRENT, ACTIVE OR PASSIVE) OF ANY INDEMNITEE. THE TERM "CLAIMS" AS USED HEREIN SHALL INCLUDE, WITHOUT LIMITATION, STRICT LIABILITY CLAIMS, PRODUCT LIABILITY CLAIMS AND CLAIMS RELATED TO SAFETY, HEALTH OR THE ENVIRONMENT.

  

9. BUYER AGREES TO PAY ANY AND ALL TAXES ASSESSED OR PAYABLE WITH RESPECT TO THE SALE OF THE MERCHANDISE HEREUNDER (OTHER THAN INCOME TAX PAYABLE, IF ANY) INCLUDING BUT NOT LIMITED TO SALES, EXCISE, DUTY, CUSTOMS AND SIMILAR TAX. BUYER FURTHER AGREES TO INDEMNIFY AND DOES HOLD  AUCTIONEER HARMLESS FROM ANY AND ALL COSTS, CLAIMS, EXPENSES, CHARGES OR LOSSES ARISING FROM, OUT OF OR RELATED TO BUYER’S BREACH OF ITS AGREEMENT SET FORTH IN THE PRECEDING SENTENCE.   ALL PURCHASES OF THE MERCHANDISE BY THE BUYER SHALL BE "PAID IN FULL" PRIOR TO REMOVAL. SHOULD THE BUYER NOT RESPECT THE TERMS AND CONDITIONS SET FORTH IN . AUCTIONEERS RESERVES THE RIGHT TO SET MINIMUM BIDS AS AUCTIONEERS DEEMS APPROPRIATE.

10. ALL PURCHASES OF THE MERCHANDISE BY THE BUYER SHALL BE "PAID IN FULL" PRIOR TO REMOVAL. SHOULD THE BUYER NOT RESPECT THE TERMS AND CONDITIONS SET FORTH IN THIS DOCUMENT AND HAS NOT PAID FOR IN FULL AND REMOVED ALL SAID PURCHASES WITHIN A CERTAIN PERIOD OF TIME AS AGREED TO AT THE TIME OF PURCHASE BY BUYER & AUCTIONEER, THEN AUCTIONEER SHALL EXERCISE THE RIGHT TO CONSIDER THIS A BREACH OF UNDERSTANDING / ACCEPTANCE / AGREEMENT BETWEEN AUCTIONEER & BUYER SUCH THAT AUCTIONEER SHALL RESERVE THE RIGHT TO CANCEL THE SALE, AND RETAIN THE BUYER’S DEPOSIT(S), PAYMENT(S) AND SHALL HOLD BUYER BOUND AND RESPONSIBLE TO ANY AND/OR ALL FURTHER COSTS WITH RESPECT TO EXPENSES TO  AUCTIONEERS IN PURSUANCE OF SALE TO BUYER.BUYER IS A REPUTABLE PURCHASER AND SHALL BE BOUND TO THE TERMS AND CONDITIONS SET HEREIN.

  

11. ANY AND/OR ALL REMOVAL(S) OF PURCHASED MERCHANDISE BY THE BUYER WITH RESPECT TO RIGGING AND/OR MILLWRIGHT SERVICES SHALL BE OPT TO THE DISCRETION OF AUCTIONEERS ACCEPTANCE OR REFUSAL DUE TO CERTAIN CRITERIA OF INSURANCES AND ALL INVOLVED ACTIONS OF REMOVAL.BUYER AGREES TO AND ACCEPTS IN FULL UNDERSTANDING ALL THE TERMS AND CONDITIONS SET FORTH IN THE AFOREMENTIONED CLAUSES IN THIS DOCUMENT.

PLEASE CONTACT A AUCTIONEERS REPRESENTATIVE AT TIME OF PURCHASE TO MAKE LOGISTICS ARRANGEMENTS.

 

 

See Full Terms And Conditions